Son zamanlarda çok fazla duyulan bir terim haline gelen remarketing en kaba tanımıyla sitenize girmiş olan birinin o siteden çıkınca da sizin reklamınızı görmeye devam etmesidir. Yani çoğu kullanıcı gün içinde belli siteleri ziyaret eder ve bu sitelerde işleri bitince ayrılırlar. Bundan sonra başka sitelere girdiklerinde ise bu sitelerde sizin reklamınızı göreceklerdir. İşte bu sisteme remarketing adı verilmektedir.
Esasında cookie bazlı bir teknoloji kullanmakta olan remarketing sistemi sitenizi ziyaret etmiş olan tüm kişilerin bilgisayarına bir cookie gönderir. Bu cookie oldukça basit Javascript kodlarından oluşur. Bu cookie sayesinde ise kişi hangi siteye girerse girsin sizin sitenizin reklamı ile karşılaşır.
Remarketing Tekniği Faydaları
Remarketing tekniği birçok site tarafından reklam amaçlı kullanılmaktadır. Sitenizin reklamını başka sitelerde dahi yapmayı sürdürmek için remarketing sistemini kullanmak en doğru yoldur. Bu tekniğin en büyük faydası ise sitenize bir kez bile giren kişilerin diğer sitelerde de sizin reklamınıza rastlamasıdır. Böylece bu kişi dönüp dolaşıp gene sizin sitenize gelecektir.
Aynı zamanda bu remarketing sistemi daha çok reklam aracılığı ile sitenin daha popüler hale gelmesini de sağlar. Sitenizin alanında daha bilinir hale gelmesi için bu yöntemi kullanabilirsiniz. Çünkü şimdiye kadar bu yöntemi kullanarak birçok site daha büyük ve daha fazla ziyaret edilir hale gelmiştir.
Remarketing yapabilmek için izlenmesi gereken belli başlı adımlar mevcuttur. En etkili şekilde remarketing oluşturmak için şu aşamaları izleyebilirsiniz:
– Belli başlı hedefler oluşturun. Çok genel ve ulaşılması zor hedefler remarketing sisteminin etkili bir şekilde çalışmasını engeller. Bu yüzden daha spesifik hedefler belirlemek remarketing yapmada daha etkili olacaktır.
– Her şeyi test etmeye özen gösterin. Piyasaya sürdüğünüz her kampanyayı önce siz denemelisiniz. Böylece remarketing sisteminin en verimli şekilde çalışmasını sağlayabilirsiniz.
– Özel mesajlar oluşturarak müşterilerin ilgilerini daha fazla çekebilirsiniz. Örneğin kalın puntolar kullanmak veya daha çarpıcı cümlelere yer vermek remarketing sisteminin daha etkili olmasında önemli bir etkendir.
– Hedef kitlenize uygun içerikler oluşturmaya özen gösterin. Çünkü hitap ettiğiniz kitlenin ilgisini çekebilmek oldukça önemlidir. Eğer bunu sağlarsanız remarketing oldukça başarılı sonuçlar elde edecektir.
– Oluşturmuş olduğunuz reklamları sınırlamaya tercih edin. Çünkü çok geniş konulara hitap eden reklamlar müşterilerin ilgisini çekmeyebilir ve bu da onları sitenize yönlendirmez. Bu yüzden hazırladığınız tüm reklamlarda kısa ve öz olmaya mutlaka özen gösterin.