Markaların müşteriler açısından farklı bir konuma yerleşmelerinde pazarlama çalışmaları büyük önem taşımaktadır. Dijital dünya ile günlük hayat arasındaki çizgiler giderek yok olurken dijital reklam çalışmaları sayesinde reklam veren kişilerin tanıtımı mümkün olmaktadır. Bu açıdan markalara hizmet eden çeşitli dijital reklam yöntemleri bulunmaktadır. Reklam veren kişiler dijital pazarlama stratejilerine göre en uygun seçimi yapmalıdır.
Dijital Reklam Türleri Nelerdir?
1- Banner (Display) Reklamları
Display reklam olarak da bilinen ve yaygın olarak tercih edilen banner reklamlar; görsel, metin ve video gibi ögeler içermektedir. Genellikle web sayfasının üst ya da sağ-sol kenarlarında konumlandırılan banner reklamlar online kullanıcılar tarafından rahatlıkla fark edilebiliyor. Bu tür reklamların özellikle retargeting (yeniden hedefleme) kampanyalarının başarısında önemli bir rol oynadığı söylenebilir.
2- Mobil Reklamlar
Mobil cihazların yaygınlaşmasıyla birlikte mobil kullanıcı oranı da hızla artış göstermiştir. Bu nedenle firmaların bu alana yönelmeleri kaçınılmaz olmaktadır. Mobil kanala özel reklam formatları sayesinde markaların başarısı yükselmektedir.
3- Video Reklamlar
Başarılı reklam formatlarından bir diğeri video reklamlardır. Bu reklamların kullanımı her geçen gün yaygınlaştıkça tüketici tarafındaki etkisi de artmaktadır.
4- Sosyal Medya Reklamları
Hem verimli hem de etkili bir pazarlama alanı olan Sosyal medya reklamları görüntülü reklamlara benzer şekilde, sosyal medya reklamları bir başlıktan ya da görüntüden otomatik olarak oynatılan bir videoya kadar birçok şey olabilir.
5- E-posta Pazarlama
E-posta reklamı, daha ucuz, hızlı ve etkili bir reklamcılığa dönüşme biçimidir. Müşterilerin sadakatini kazanmak ve satışlarını artırmak için harika bir yol olan e-posta pazarlamada hazırlamak ve göndermek için bir yöneticisi kullanmak da mümkündür.
6- Doğal Reklamlar
Son yılların en popüler dijital reklam formatlarından olan, native advertising adıyla da bilinen doğal reklamlar, reklam engelleyici uygulamaların kullanımı karşısında markalara yaratıcı çözümler sunmaktadır. Arama motoru pazarlamasında dahi kullanılabilen doğal reklamlar, sosyal medyada sponsorlu içerik türünde de görülebilir. Bu reklam formatını diğer dijital reklam türlerinden ayıran en önemli özellik reklamın yer aldığı ortamın içerik akışına uyumlu olmasıdır.
Dijital reklamlar hakkında detaylı bilgi sahibi olmak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.