Kurumsal web sitenizin tasarımında hiç kuşkusuz ana sayfası hakkında tasarımsal olarak bazı tedirginliklerinizin olması çok doğal bi durumdur. Nereden nasıl başlayacağınızı, web sitesi tasarımında ana sayfa yani index’te ne olması gerektiğine bir türlü karar veremiyor olmanız çok olağan ve normal bi durumdur.
Diğer rakiplerinizin web sitelerini de baz alarak konuşacak olursak ; ana sayfa (index) sitenin özeti şeklinde nitelendirilebilir. Peki bu nasıl olmalıdır derseniz örneğin; sayfanızın içeriğiyle ilgili olan ürün kategorileri anasayfada kategori+içeriğin özeti şeklinde tasarımsal olarak yerleştirilebilir.Göze hoş gelecek bir tasarımla ön plana çıkmak basit yollarla çok mümkün bir olaydır.
Veya son eklenen yazılar, haberler vs. en çok okunanlar gibi bir bölüm ayırabilir ve burayı uygun bir şekilde doldurabilirisiniz.Bu durum hem Google tarafından seo konusu ile ilgili sevilen bi durumdur. Çünkü Google web sitenize ilk anasayfa’dan başlar taramaya. Bunlar işlevselliği arttırıp, sitenizi üst sıralara da taşımanıza yardımcı olur kuşkusuz. Bunların yanı sıra eğer ürün satışı gerçekleştiren bir kurumsal web siteniz var ise, ürününüzü öne çıkarmak için o tarz hizmet veren web siteleri de baz almakta fayda vardır..
Kurumsal web tasarım örneklerini inceleyebilirsiniz. Tabii ana sayfanızın içeriğinde de çok abartıya kaçmamak şartı ile. Eğer sayfanız aşağıya doğru uzar ise bu ziyaretçileri sıkar ve karmaşıklık hissi verir. Bu durum kullanıcı deneyimi açısından verimsizlik getirecektir. Bunun sonucunda da hemen çıkma oranları olumsuz etkilenir.
Web sitenize ziyaret edenlerin aramış oldukları bilgilere en kolay şekilde ulaşabilmelerini sağlamak adına kusursuzca hazırlanan profesyonel web tasarım firmaları, firmaların müşteri gözünde çok daha güvenilir bir yere sahip olmasını sağlamaktadır. Bu durumdan dolayı ilk 3 saniye kuralını unutmadan kurumsal web sitemizin Anasayfa tasarımını yaparken dikkatli olmamızda fayda olacaktır.