Back

İşitsel,Görsel Klasik Reklam mı ? Yoksa Dijital Reklam mı ?

Merhaba sevgili Digital Küre Blog takipçileri, günlük haftalık ve elimiz değdikçe sizlere Dijital Pazarlama hakkında bilgilendirici makaleler paylaşmaya devam ediyoruz. Bu yazımızda klasik reklam yani radyo televizyon gibi mecralardaki reklamları birde sosyal medya ve web sitesi ile butik çözümlerimiz gibi dijital reklam kampanyalarını irdeleyeceğiz.

Günümüzde para elbette hiç ama hiç kolay kazanılmıyor, ekmek aslanın ağzında değil resmen karnında. Satın alma , üretim, hizmet ve pazarlama alanlarında rekabet üst düzeye çıkıyor ve firmalar arası rekabet gittikçe artıyor.Büyük firmalar büyümeye devam ederken kobi’ler bu avantajları kullanamayıp küçülmeye veya yerinde saymaya devam ediyor.İster istemez şirketler ile bu yarışın içine girmiş oluyoruz. Zaten buna karşı durmaya çalışan şirketlerin git gide eriyerek kaybolduğu görüyoruz.

Bu yazımızda yukarıda bahsettiğimiz, pazarlama alanına değineceğiz. Reklamlar…

Günümüzde dünyasında kitlelere ulaşmanın en hızlı ve etkili yolu şüphesiz reklamlardır. Kurumlar, reklamlar sayesinde kısa vadede müşteri kazanmakta, uzun vadede ise marka bilinirliğini oluşturarak yeni pazarlara açılma süreçlerini hızlandırmaktadır. Verdiği hizmeti veya ürettiği ürünü milyonlara ulaştırma olanağı tanıyan reklamlar firmamıza ivme katar ve bize can suyu verir adeta.

Bir Hint Atasözününde dediği gibi “İşler iyi giderken reklam yapmak faydalıdır ama işler kötü gittiği zaman zaruridir.” Reklamlar ile pazarlama konusunda oldukça başarılı geri dönüşler sağlamaktadır. Tabi ki bununda ücreti, bir maliyeti  olmaktadır. Şimdi size sanal olarak İnternet üzerinden verilen reklamların gazete ve tv de verilen reklamlara göre avantajından bahsetmek istiyoruz.

Gazale ve Televizyon’da okuyucu veya izleyici kitlesi hakkında pek bir bilgi sahibi değilizdir.Genelleme bir kitle vardır, reklamımızı izleyen kullanıcıları biz seçemeyiz. İnternet ortamında verdiğimiz reklamlarda ise reklamlarımızın görmesini istediğimiz kişilerin yaşadıkları kentleri, ilgi alanları, yaş aralıkları, cinsiyeti, eğitim durumu gibi bir çok kriterlerine göre seçebilir, ve ürünümüzü nokta atışı ile ilgili kitleye tanıtabilir satın alma işleminde daha doğru bir adım atmış oluruz. Hedef kitlemizi küçülterek nokta atışı yapabiliz.

  • Tv – Radyo- Gazete dergi ye verilen reklam ücretleri , İnternet üzerinden verilen reklam ücretlerine göre daha fazla maliyetlidir ve firma reklam bütçesi olarak ciddi bir bütçe ayırmadı ise çok kısa fayda yerine zarar görmeye başlar.
  • Tv – Radyo- Gazete dergileri inceleyen kişilerin öncelikli hedefleri haber almak, müzik dinlemek yada filim izlemektedir. Reklamlar genellikle okunmaz, tv reklam filmleri çıktığında ise direk kanal değiştirilir. Reklamları gördüklerinde hemen kanal değiştirir yada o sayfayı atlarlar, oysa İnternet üzerinden verilen reklamlarda, kişinin ilgi alanlarına göre filtreleme yapıldığından, kişinin gezdiği websitesi ile alakalı reklamlar karşısına çıktığından size ulaşması daha kolay olacaktır.
  • Tv – Radyo- Gazete dergiler deki reklamlardan insanlara bir kere ulaşabilirsiniz, oysa İnternet üzerinden sosyal sayfanızın yada websitemizin beğenilmesi durumunda insanlarla sürekli iletişim içerisinde olursunuz.

Yukarıdaki örnekleri çoğaltmak, bunlarla ilgili sayfalarca makale yazmak mümkündür. Sonuç olarak İnternet üzerinden verilen reklamlar bir çok alanda daha avantajlı olduğu gün gibi ortadadır.

İbrahim ASLAN
İbrahim ASLAN
Merhabalar, üniversitede bilgisayar programcılığı alanında eğitim aldım. Bilgisayar programcılığının yanı sıra dijital pazarlama ile ilgileniyorum. Bu alanda yaklaşık 9 yıldır hizmet vermekteyim.

Yorum Yap

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir