Back

E-Ticarette Kampanya Önemi ve Yönetimi

E-Ticarette Kampanya Önemi ve Yönetimi

Kampanyalar ile Neler Hedeflenmektedir?

1- Yüzdeli Kampanyalar

 Belirlenen zamanlarda, seçilen ürünlerde yüzdeler üzerinden uygulanan kampanyaları ifade etmektedir. Örnek olarak; ‘Seçili ürünlerde %40 indirim’ uygulaması vb.

2-Kargo Bedava Kampanyaları

 Kargo Bedava Kampanyası sunmanın 3 farklı yolu bulunmaktadır;

2-1. Belirli bir Satın Alma Sınırı Belirlemek

 Kargo hizmetini bile karşılamayan ürünler için kargo bedava kampanyası düzenlemek e-ticaret firmasını zarara götürebilir. Bunun yerine, müşteriye belirli bir ürün alma eşiği belirleyerek ve bunun üzerindeki alışveriş sepetindeki ürünlerde ücretsiz kargo sunmak daha caziptir. Örnek olarak; ’75 TL ve üzeri alışverişlerde kargo bedava.’ Kampanyası ile hem kargo bedelini karşılayacak hem de satışları artırmada yardımcı olacaktır.

2-2. Sadakat Programları

 Örnek olarak, satın alınan ürünlerde 1000 puan toplayan ve son 1 ay içerisinde 4 kere alışveriş yapan müşterilere bir sonraki ürünler için kargo bedava kampanyası düzenleyebiliriz. Bu sayede sadakat programını tamamlamış olup ücretsiz kargo imkânı kazanmak isteyen müşterilerin sayısını artırmaya başlayacaktır. Böylelikle e-ticaret sitesi daha fazla satış yaparak ücretsiz kargonun maddi yükünü en aza indirebiliriz.

3- E-Ticaret Sitenizde ‘Müşteri Geri Dönüşleri’ Sağlamak

 Müşterilerimizin e-ticaret sitemizi tekrardan ziyaret edebilmesi ve tekrardan alışveriş yapabilmesi için müşterilerimiz alışverişlerini tamamlayıp istedikleri ürünleri teslim aldıkları zaman kendisine ‘200 TL ve üzeri alışverişlerde 75 TL hediye’ gibi bir kampanya, kupon hediye ederek müşterilerimizin sitemiz üzerinden tekrar alışveriş yapmasını sağlayabiliriz.

  • Çapraz Ürün Satışları

 Eğer ürünlerimiz kategorilere ayrılmış halde ise ve belirli kategoride satışlardan memnunken bir diğer kategoride satışlardan memnun değilsek çapraz ürün satışı olarak adlandırılan kampanyamızı düzenleyebiliriz.

Çapraz ürün satışında;

  • üründe %50 indirim
  • 1 alana 1 bedava
  • 5 al 3 öde

Gibi kampanyaları ifade edebiliriz. Özellikle bu kampanyaları satışımızın olmadığı kategoride uygularsak satışlarımızın artmasına yol açabiliriz.

  • Üyelere Özel İndirim Çeki

 Müşterilerimizin e-ticaret sitelerimizde gezinirken kendilerini özel hissetmeleri   açısından müşterilerimizin ilgisini çeken ürünler üzerinde kullanabileceği, müşterinin adına olacak şekilde indirim çekleri oluşturup mail veya SMS yolu ile duyurmamız fayda sağlar. Müşterilerimizin kendi adına oluşturmuş olduğumuz indirim çeki, müşterimizin kendini özel hissetmesine ve ilgilendiği ürün üzerindeki indirim çeki ile ürünü satın almasına yol açabilir. Bu sayede e-ticaret sitemiz daha çok ilgi çekerek daha fazla alışveriş yapılmasına yol açabiliriz.

  • Rakiplerden Hızlı Olmak

 Dönem başlamadan önce veya dönem sonu gelmezden önce rakiplerimizden önce davranmalıyız. Eğer rakip firmalarımız bizden büyük ise onların kampanyaları başlamadan bizler küçük küçük kampanyalar oluşturarak ciro kayıplarının önüne geçebiliriz.

  • Sepetlerimiz Sürprizle Dolsun

 Birçok müşteri ürünleri sepete ekledikten sonra almaktan vazgeçebiliyor. E-ticaret sitemizdeki sepeti terk etme oranını en aza düşürebilmek adına ürünün sepete eklenmesinden hemen sonra müşterilerimize, kullanıcılarımıza sürpriz olacak hediyeler veya ürünler sunabiliriz.

İbrahim ASLAN
İbrahim ASLAN
Merhabalar, üniversitede bilgisayar programcılığı alanında eğitim aldım. Bilgisayar programcılığının yanı sıra dijital pazarlama ile ilgileniyorum. Bu alanda yaklaşık 9 yıldır hizmet vermekteyim.

Yorum Yap

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir