Back

2019 Seo Teknikleriyle Aramalarda Yükselin !

Aşağıdaki bu teknikleri hayata geçirdiğinizde, Google sıralamalarında yükseleceksiniz.

Google aramalarında göz önünde olmak, ilk sayfada çıkmak, her şirketin ve işletme sahibinin hayali. 2019 yılının kendine özgü SEO teknikleri var. Bu SEO tekniklerini maddeler halinde bir araya getirdik. Böylece hem SEO tarafındaki eksikliklerinizi denetleyebilir hem de mevcut SEO başarınızı bir adım daha yükseltebilirsiniz. 2019 SEO tekniklerine geçmenden önce kısaca SEO konusunu inceleyelim;

“SEO kelimesi, Search Engine Optimization ifadesinin baş harflerinden oluşmaktadır. Türkçe karşılığı, arama motoru optimizasyonu olarak ifade edilmektedir. SEO çalışmasını inceleyecek olursak, isminden de anlaşılacağı üzere, internet projelerinin arama motorlarına, belli başlı kurallar ile uygun hale getirilmesi ve sitelerin aramalarda üst sıralara çıkmasını sağlayan bir çalışma olarak nitelendirebiliriz.”

Kaynak: https://www.seocu.com/nedir

  1. Blog yazılarınız uzun olsun.

SEO uzmanları, uzun zamandır, blog yazılarının formatı konusunda uzun tartışmalara girmişlerdi. Zamanla yapılan ölçümler ve araştırmalar, bu konudaki kafa karışıklığını gidermiş durumda. Blog yazılarının, sıralamalarda web sitenize katkı sağladığından emin olabilirsiniz. Yazıların formatı düzenli olmalı. İyi organize edilmeli. Kelime sayısı ise yaklaşık 1.500 kelime civarında olmalı. En ideal kelime sayısına 1.800 diyen SEO uzmanları da var. Ama ideal aralık aşağı yukarı bu şekilde.

Blog yazılarının detaylı ve kaliteli bilgi içermesi gerekiyor. İlk sayfada çıkmayı başaran blog yazılarının genel niteliği bu şekilde.

  1. Metinlerinizi haberciler gibi yazın.

Okullarda bize öğretilen yazım şekli şuydu: Giriş, gelişme, sonuç. Bu da doğru bir teknik. Ama eğer gazete makalelerini, habercilik metinlerini incelerseniz, bu işin de sırlarının olduğunu fark edersiniz.

SEO makalesi yazmak demek, sadece ilgili anahtar kelimeleri kullanmaktan daha fazlasıdır. Başlıklarınız dikkat çekici olsun. Çok uzun cümleler kurmamaya dikkat edin. Kullanıcılar blog sayfanızı ziyaret ettiklerinde, onları orada uzun süre tutmalısınız.

Bunun için de blog yazısının can alıcı kısımlarını, yazıda parça parça verin. Vuruş cümlelerini ilk başta değil, yazının en sonunda verin. Son paragrafa kadar, merak uyandıran bir yazı stratejisi belirlerseniz, ilgili haberi direkt olarak değil; parça parça verirseniz, kullanıcılar sitenizde daha çok vakit harcayacaktır. Bu da Google’a, siteniz hakkında olumlu mesajlar, sinyaller verecektir.

  1. Geçmiş içeriklerinizi güncellemeyi ihmal etmeyin.

SEO başarınızı artırmak istiyorsanız, geçmiş blog yazılarınızı güncellemenizde fayda var. Geçmişteki yazılar, başlıklar, konular, markanız için halen güncelliğini koruyor mu? Google’a olumlu sinyaller göndermek istiyorsanız, tüm blog yazılarınızda, konu (tema) anlamında mutlaka tutarlı olmalısınız.

Basit düşünün. Diyelim ki SEO konusunda makaleler yazıyorsunuz. 3 yıl önceki SEO teknikleriyle, 2019 yılının SEO teknikleri birebir aynı değildir! Google, her yıl, algoritmasında birçok güncelleme yapar. Bu büyük, temel Google güncellemelerinin ardından, blog yazılarınızı revize etmelisiniz!

Eski yazılarınızı silmek yerine, yazılara güncel bilgiler ekleyin. Başlıklarınızı da, güncel trendlere uygun şekilde revize edebilirsiniz. SEO açısından herhangi bir sakıncası yok.

  1. Kaliteli backlink’ler SEO trendini koruyor

Otoriterliği yüksek, yani; bilinen, saygın bir web sitesinden backlink kazanmaya çalışın! Backlink, başka bir web sitesinin, sizin web sayfanıza veya sayfalarınıza link vermesidir. Bu konuyla ilgili, geçmişte blog sayfamızda birçok makale ele aldık. Arama yaparak, ilgili backlink makalelerine ulaşabilirsiniz. Backlink, rakiplerle mücadelede en etkili SEO tekniklerinden birisidir. Google gibi arama motorları için, backlink demek, güvenilirlik demektir. Bu da, Google sıralamalarında sitenizi yükseltecektir.

Google, her web sitesine bir skor verir. Skorunuz ne kadar yüksekse, Google sıralamalarındaki SEO başarınız bir o kadar artacaktır. Bu yüzden, mümkün olduğunca çok sayıda backlink kazanmaya çalışın.

Backlink kazanmak için, otoriterliği, saygınlığı yüksek web sitelerine, ücretsiz içerikler sunun. Fenomenlerden de, sosyal medya üzerinden bu konuda destek alabilirsiniz. Odaklanmanız gereken yer; sitenizin linkini içeren bir yazı veya makalenin (herhangi bir içeriğin) otoriterliği yüksek bir sitede yayınlanmasıdır.

  1. Anahtar kelime araştırması yapmayı ihmal etmeyin

Bir blog yazısı yazmadan önce, size SEO başarısı getirecek anahtar kelimeleri araştırın. İnsanların, Google’da ürün veya hizmetlerinizle ilgili, neler aradığına ulaşmak, kolaydır! Anahtar kelimeleri, yazılarınızda kullanırken, aşırıya kaçmamaya özen gösterin.

Doğru anahtar kelimelere bir kez ulaştıysanız, Google sıralamalarında size kesinlikle katkı sağlayacaktır. Şu an piyasada, sektörünüze özel anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz, ücretsiz birçok araç var! (Google yapın).

Bu yardımcı araçlara, herhangi bir anahtar kelime girdiğinizde; size, konuyla ilgili diğer anahtar kelimeleri de gösteriyor.

  1. Google yapay zekâ kullanıyor! RankBrain!

Google, “RankBrain” denilen bir yapay zekâ algoritması kullanıyor. Herhangi bir kullanıcı, Google üzerinde herhangi bir arama yaptığında, RankBrain bu süreci tıpkı bir insan gibi kavramaya çalışıyor.

Google aramalarında yükselmek istiyorsanız, RankBrain SEO’suna uymalısınız. Daha anlaşılır bir dille söylemek gerekirse; tüm web içeriklerinizin, yapay zekaya uygun olması gerekiyor.

  1. SEO başarısı için, hedef kitlenizin ne istediğini bilmeniz çok önemli

Hedef kitleniz, (ürün ve servislerinizle ilgili) neler konuşuyor? Hangi konuları ele alıyor, tartışıyor? En çok hangi platformdalar? Onlarla etkileşime girmek için hangi yolları izleyebilirsiniz? Bu sorulara cevap vermeli ve SEO stratejinizi, kullanıcı niyetine göre belirlemelisiniz.

  1. Web siteniz için sürekli olarak genel bir SEO analizi yaptırın!

En etkili SEO tekniği, düzenli bir SEO denetimi yaptırmaktır. Bu konuda, uzman profesyonellerden destek almaya çalışın. Her web sitesinde, az veya çok, SEO konusunda zayıf olan detaylar mutlaka vardır. Önemli olan, bu detayları doğru tespit edebilmek ve gerekli aksiyonları almaktır.

  1. Daha fazla info-grafik kullanmaya çalışın

Info-grafikler, özellikle de bizim gibi görsele önem veren kültürlerde, en başarılı içerik tiplerinden birisidir. Grafik tasarım içerdiği için, renkli ve çekicidir. Anlaşılması, kolaydır. Kolay okunabilir. Tüm bunlar, sitenizi ziyaret eden kullanıcıları memnun edecektir. Bu da, dolaylı olarak, sıralamalarda ekstra başarı anlamına geliyor!

Sonuç:

Siz de takdir edersiniz ki, konu 2019 SEO teknikleri olduğunda, her tekniği bir makaleye sığdırmak imkânsız! Ama yukarıda paylaştığımız başlıkların, SEO başarınızı artıracağından emin olabilirsiniz! Ek olarak, aşağıdaki başlıklarda da, ek araştırmalar yapabilir; SEOcu Blog içeriklerimizi kontrol edebilirsiniz.

  • Web sitenizde, ana sayfanıza kullanıcı çekmeniz, SEO başarısı için tek başına yeterli değildir. İç linklere de özen gösterin! Bununla ilgili teknikleri araştırın.
  • Wikipedia gibi özgür sözlükler, birçok kırık link içerir. Bunu, Wikipedia’nın sitenize link göstermesi için bir avantaj olarak kullanabilirsiniz. Bu tür saygın sitelerin sizi kaynak gösterebileceği içerikler üretebilirsiniz.
  • İçeriklerinizi, sosyal medya kanallarında da paylaşın. İçerik pazarlamasında en sık yapılan hatalardan birisi de, kaliteli içeriğin dağıtım kısmına yeterince ağırlık verilmemesi.
  • Başlıklarınız, çekici olmalı!
  • Her görsel içerik için, görsele ve konuya uygun #hashtag kullanın.
  • Rakiplerinizin kullandıkları anahtar kelimelerle ilgili, rakip analizi çalışması yapın.
  • Web siteniz, tüm sayfalarınız mobil uyumlu olmalı. Site hızına, ayrı bir önem göstermenizde çok büyük fayda var. Mobil uyumluluk, SEO başarısının en önemli sırlarından birisidir!
  • Sesli aramalar için yapacağınız SEO çalışmaları, rakiplerinizden farklılaşmanızı kolaylaştıracak!
  • Video içerikler, trendini koruyor. Mümkün olduğunca, video içerikler de üretmeye çalışın. Yeter ki içerik kalitesinden taviz vermeyin.
  • Site mimarisi, kullanıcı deneyimi açısından önemlidir. Bu konuda, bir uzmandan mutlaka destek alın.

Başarılar dileriz!

İbrahim ASLAN
İbrahim ASLAN
Merhabalar, üniversitede bilgisayar programcılığı alanında eğitim aldım. Bilgisayar programcılığının yanı sıra dijital pazarlama ile ilgileniyorum. Bu alanda yaklaşık 9 yıldır hizmet vermekteyim.

Yorum Yap

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir