Tüm Dünya’da etkisini günden güne giderek artıran Korona Virüs pandemisine karşı alınan tedbirler kapsamında, küçük, orta ve büyük ölçekli işletmeler ciddi anlamda ekonomik dalgalanmalar yaşama devam ediyor.
Korona Virüs hastalığına karşı hükümetlerin aldığı tedbirler insan sağlığı için son derece gerekli ve önemli. Fakat tüm bu süreç markamızı, işletmemizi nasıl etkiliyor ?
Tedbirler ve insanların Korona Virüs sürecinde değişen tüketim tutumları, yeni nesil ticarette yani e-ticaret dünysasında aslında yep yeni bir çağ açıyor. Markasını Korona Virüs günlerinde Digital dünyaya taşımayı başaran firmalar müşterilerine hizmet sunmaya ve markasını büyütmeye devam ederken, işletmesini digital dünyaya taşıyamayan işletmeler ciddi hasarlar alıyor.
Sadece 9 Mart ile 16 Mart tarihleri arasında E-ticaret dünyasında %15’lik ciddi bir büyüme yaşandı. Bu büyüme her gün devam ederken aslında geleceğin iş modeli olan e-ticaretin önemini bizlere gösteriyor.
Türk Telekom, Telekominikasyon alanında Korona Virüs’ün etkileri ile alakalı düzenlediği basın toplantısında, internet kullanım oranının %50 oranında genişlediği belirtti.
Bu bilgiler bize gösteriyor ki; markaların varlıklarını devam ettirebilmek ve büyütebilmek için, Dijital’e yatırım yapmaları ve internet dünyasında yerlerini almaları gerekmektedir.
Korono Virüs günlerinde doğrudan kapatma emri alan sektörler ise Dijital dünyayı kullanarak kendilerini müşterilerine hatırlatmalı ve varlığını devam ettirebilmek için gündemde olmaya devam etmelidir. Sosyal medya gibi etkin kitle iletişim araçlarını kullanarak markalar, Korona Virüs günlerinde, mevcut ve potansiyel müşterileri ile daima iletişimde kalmalıdır. Geçmiş çağlarda da insanoğlunun mücadele ettiği bir çok hastalık gibi, Korona Virüs hastalığıda bir gün geçmişte kalacak. Fakat markanız ve işletmeniz de Korona Virüs ile geçmişte kalsın istemiyorsanız her gün gelişen digital dünyaya işletmenizi taşımanız gerekmektedir. Bir çok ekonomi otoritesi Korona Virüs günlerinde Digital’e yatırım yapan markaları krizi fırsata çeviren işletmeler olarak görmektedir. Aslında içinde bulunulan süreç ne kadar çetin veya dingin olsa da işletmenizi her zaman gelişen çağa taşımanız, olası ekonomik dalgalanmalarda daha güçlü durabilmenizi sağlayacaktır. Dijital’e yatırım bu anlamda büyük önem taşımaktadır.