Back

Seo mu ? Yoksa Google Ads Reklamları mı ?

Firma tanıtımınız için web sitenizde dijital pazarlama yöntemlerinden hangisi daha faydalı olacaktır bu konuyu ele alacağımız yazımızı sizler için özenle hazırladık iyi bloglar dileriz. Haydi vakit kaybetmeden Google reklam kanalı Google Ads mi ? Seo mu daha önemli..

Seo yani  arama motoru optimizasyonu Google arama motoru üzerinde yapılan arama sonuçlarında web sitenizi diğer rakiplerinize göre üst sıralarda gösterecek şekilde yapılan organik çalışmalara verilen genel addır. Seo ile elde edilen kaliteli sıralamalar  gösterim veya tıklama başına herhangi bir maliyet ödemezsiniz. Yalnız arama motoru optimizasyonu olan Seo çalışması  ile yapılan çalışmalar için bir takım teknik ve zamansal maliyetler söz konusudur, istenilen performans rekabet durumuna göre bir süre sonunda gerçekleşir. Yapılan teknik ve zamansal çalışmalar anında Google’da yansımaz sıralama hemen etkilenmez bu durum bi süreçtir.  Google Ads reklamları ise reklamlı ilanlar olarak organik arama sonuçlarının daha üstünde yer alarak kullanıcıların tıklaması için en yakın olan alandır. Google Ads için anahtar kelime maliyeti ne ise gösterim veya tıklama başına maliyet ödenir.  SEO’dan farklı olarak tıklama başına bir ücretlendirme ile çalışmaktadır (TBM), bu reklam sistemine Google Ads yani Google reklamları adı verilmektedir. Google reklamları hazırlanan kampanya bütçesi ile etkinleştirilirler bütçe tükendiği veya yeterli bakiyeniz kalmadığı zaman veya günlük harcama limitleri tükendiği zaman reklamlarınız Google arama motoru göstetrimlerinden doğal olarak  kaldırılır. Bu durum SEO ‘ya göre daha farklı bir durumdur, SEO için bir reklam kredisi ve bakiyesi diye birşey olmadığından süreklilik söz konusudur.

Google Ads Reklamlarında Sıralama Nasıl Olur ?

Google Ads reklamları üzerindeki sıralama ise (tbm) denilen yani tıklama başına maliyet için vermiş olduğunuz teklifin yanı sıra reklam kaliteniz ile alakalıdır. Reklam kalitesi dediğimiz olay 10 üzerinden puanlandırılır. Google algoritmaları web sitenizin kalitesine sitenin açılış hızından kullanılan server’a kadar yani web sitenizin barındığı sunucuya kadar her alanda gizli bi puanlama sistemi getirir; ve burada en önemli olan şey unutulmamalıdır ki kaliteli ve özgün içerik. Google her zaman kullanıcıya odaklanır ve kullanıcının anahtar kelime ile web sitesi arasındaki doğru bi bağlantı olmalıdır.

Google reklamları anahtar kelime bazında yapılmaktadır. Google reklamları sayesinde küçük orta veya büyük ölçekli tüm işletmeler arama sonuçlarında görünebilir olabilmektedir. Google reklamlarında düşük bütçe ile yüksek performans kazanabilmek için reklamlarınızın muhakkak optimize edilmesi gerekmektedir, negatif anahtar kelimelerin girilmiş olması ve dönüşüm kampanyalarından performans sağlayan reklamın seçilmiş olması gerekir. İleri seviye bütçeler ve rekabetler için akıllı google reklamları yerine uzman modunda geliştirilmiş reklamlar tercih edilmelidir.

Nihayetinde Google Ads ve Seo (Arama Motoru Optimizasyonu)

Şimdi gelelim en önemli olan  soruya cevap bulmaya çalışalım. Google reklamlarını mı tercih etmeliyim yoksa SEO yani Arama motoru optimizasyonu çalışmasını mı tercih etmeliyim. Aslında bu sorunun net bir cevabı yoktur. Google Ads hızlı geri dönüş getirir ve marka bilinci oluşturur, Google Seo ise organiktir ve uzun soluklu bi yolculuktur.

Dijital pazarlama alanlarının tamamı değerli bir alan olmasından dolayı dijital pazarlama bütçesi yüksek olan şirketler hem Google reklamları hem de organik arama sonuçlarını hedeflemektedir. Fakat bu yöntem herkes veya her işletme için doğru bir tercih olmaz. Bu sebepten dolayı arama kelimelerininin yoğunluğu ve bu yoğunluğa rağmen performans alıp alamayacağı konusunda yapılan çalışmalar

İbrahim ASLAN
İbrahim ASLAN
Merhabalar, üniversitede bilgisayar programcılığı alanında eğitim aldım. Bilgisayar programcılığının yanı sıra dijital pazarlama ile ilgileniyorum. Bu alanda yaklaşık 9 yıldır hizmet vermekteyim.

Yorum Yap

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir