Web tasarım yapılırken karşılaşılan 5 büyü hata ile sizlere bilgi verecek ve bu hataları nasıl önleyebilirsiniz bunlardan bahsedeceğiz.
Bir web sitesi oluştururken oluşturma amacımız ne olursa olsun bazı önemli noktaları es geçmememiz büyük önem taşıyor. Çünkü oluşturacağımız web sitesi ister bir ürün pazarlama e-ticaret sitesi olsun ister kişisel blog olsun isterse kurumsal bir firmanın sitesi olsun, web siteniz tüm bunları yaparken firmanızı veya sizi tanıtmakla kalmaz web sitesinden kazanacağız müşteri yada ziyaretçi sayısını doğrudan etkiler. Bu nedenle web siteleri oluştururken birazdan bahsedeceğimiz hataları yapmamanız sizin faydanıza olacaktır..
- İş Planı ve Pazarlama Stratejisi Oluşturmadan İşe Başlamayın !
İş planınız da şu sorulara cevap aramalısınız;
İş pazarınız ve hedef kitleniz kimdir ?
Ne gibi hizmet veya ürün satacaksınız ?
Müşterilerinizin problemlerine nasıl çözümler sunacaksınız ?
Rakipleriniz kimler ?
Rakipleriniz zayıflıkları var mı, varsa bundan faydalanabiliyormusunuz ?
Çevrimiçi varlığınız nelerden oluşuyor ?
Pazarlama stratejinizde ise şu sorulara cevap aramalısınız;
Oluşturacağım e-ticaret sisteminde hangi hizmetler yer alacak ?
Müşterilerime hangi yollarla kolaylık sağlayabilirim ?
Sosyal medya platformlarından nasıl faydalanabilirim ?
Video izleme kanallarında ne yapabilirim ?
E-Ticaret analizini nasıl yapabilirim ?
- Yanlış Sunucu Firması ve E-Ticaret Platformu Seçimi
Web sitenizi barındıracağınız sunucu firmasını iyi analiz ederek gerekli araştırmalarını yapın ve seçenekler arasından sizin için en kaliteli hangisiyse onu seçin.
Kullanabileceğiniz bir çok E-Ticaret sistemi olduğu gibi bunların arasında ki rekabetten faydalanın ve gerekiyorsa demo isteyip kullanmaya başlayın. Size en uygun olanı seçmeden işe başlamayınız.
- Yapılması Gereken İşlerin Yapmamak
İnternette hizmet vermekte olan bir sisteminiz olduğu için geleneksel dükkan veya mağazadan bir farkınız olduğunu düşünmeyin çünkü reel bir mağazaya ne kadar emek harcamanız gerekiyorsa sanalda ki mağazanıza da o kadar fazla emek harcamanız gerekiyor. Nasıl ki mağazamızda her gün temizlik yapıyor ürünleri düzenliyorsak e-ticaret sitemizde de rutin olarak web site kontrollerimizi yapmalı ve gerekli güncellemeleri yapmalıyız. Bunları yapmamanın bize zarar vereceğini unutmayın.
- Yanlış Reklam ve Kampanya Seçimi
E-ticaret mağazanız için reklam yapacağınız platform seçimi ve reklamda kullanılacak kampanya yöntemi web site trafiğiniz için oldukça önemli bir konudur. Örneğin 25-40 yaş arası kitleye hitap ediyorsanız reklam yapmayı düşündüğünüz platformun kullanıcılarının 25-40 yaş arası kullanıcıları olduğunu araştırıp emin olmanız gerekir. Peki kampanya seçerken hedef kitlenize nasıl ulaşmak istiyorsunuz ? Anahtar kelimenizi arattıklarında mı sizi bulsunlar yoksa sosyal medya da gezerken mi sizi fark edip sitenize girsinler. Öncelikle buna da karar vermeniz reklam giderlerinizi yönetebilmeniz konusunda size büyük fayda sağlayacaktır..
- Tasarım ve Mesaj Arasında ki Denge
Elbette ki kaliteli bir web site oluşturabilmeniz için öncelikle web site görselliğine çok önem vermeniz gerekiyor. Ziyaretçilerin sitenize girdiği zaman şaşkına dönmeyeceği, aradığını kolaylıkla bulabileceği bir web sitesi oluşturmak aynı ziyaretçinin tekrar sizi hatırlayıp sitelerinize girmesi açısından çok önemlidir.
Sitenizde kullanacağınız görseller ve metinler arasında ki dengeyi iyi kurgulayıp uygulamalısınız. Aksi takdir de ziyaretçiler gördüğünü anlamayacak ve aradığını bulamayacaklardır..