İnternet ve teknolojinin gelişmesiyle birlikte artık firmalar kendilerini müşterilerine ve rakip firmalara internet siteleri aracılığıyla tanıtmaya başladılar. Bir firmanın web sitesinin kaliteli ve zengin içerikli olması firmasının ne kadar kaliteli olduğuyla aynı orantılıdır. Firmalara ait web siteleri kurum kimliklerine ve firmanın faaliyet gösterdiği alana uygun olmalıdır. Firmalara ait web siteleri tasarımsal olarak, içerik olarak zengin olmalıdır ki firma kendini sektörde iyi tanıtabilsin. Peki bir web sitesinin kaliteli olması için gerekenler nelerdir hangi kriterlere dikkat etmemiz gerekir onlardan bahsedelim.
- Öncelikle alan adınız (domain) faaliyet gösterdiğiniz iş koluyla alakalı olmalı.
- Web sitenizde ki içerikler özgün olmalı ve konular detaylandırılmalı fakat karmaşık yapıda olmamalı.
- Web sitenizde ki renkler, görseller, yazı tipleri ve arka planda kullanılacak grafik yada renkler birbiriyle uyumlu olmalı.
- Web sitenizde kullanıcılara yada sisteminize sorun çıkarmayacak animasyonlara yer verebilirsiniz.
- Kullanıcı deneyimi açısından bütün tasarımınız ziyaretçilerinizin aradığını bulabileceği şekilde tasarlanmış olmalı.
- Ziyaretçilerin gerektiğinde size ulaşabileceği doğru iletişim adresleriniz ve iletişim formunuz bulunmalı.
- Web siteniz tüm platformlarla uyum içinde olmalı ve bütün tarayıcılarda istikrarlı çalışmalıdır (responsive).
- Web sitenizde ki anahtar kelimeler, linkler ve meta etiketleri arama motorlarına uygun şekilde tasarlanmalı.
- Google, yandex, bing vb. gibi arama motorlarında web sitenizin kaydı olmalı. Çünkü kayıtlı olmayan siteler ne kadar kaliteli olursa olsun kullanıcılar tarafından bulunamadığı takdirde bir anlam ifade etmez..
Kullanımda olan kurumsal siteleri incelediğimiz zaman görebiliriz ki tasarımsal olarak işlevsellikte çok önemli bir etkendir. Firmanızın kaliteli tasarlanmış olması ve işlevsel olması arama motorlarında üst sıralara çıkmanızı ve potansiyel ziyaretçilerinize daha çabuk ulaşacağınız anlamına gelmektedir..